2021. március 6., szombat

DIÓLIGET - II. RÉSZ

 Kisgazdaság, hol a fáradt lélek megpihen 

Ahhoz, hogy   az itt mellékelt Google Maps-os felvételen látható, fehér színnel körbe vonalazott telken, az ökofarmos mintára épülő székelyföldi Dióliget, városunk határában a tervezett időszakban létrejöhessen, a következő, kötelező jelleggel megvalósítandó rész célokat tűztem ki:

Az fotón látható területet, vadak és tolvajok elleni védelmet biztosító tüskés élősövénnyel, lepényfa csemetével körbe kerítem. A szállító szerint 8 darab szúrós csemete szükségeltetik egy méterbe, így a telken felásandó, teljes palántasáv beültetését 3000 darab csemetéből meg tudom oldani. Ezek mihelyt felcseperednek és minden egyes  évben  nyírandó lombkoronát képeznek ki, olyan védőfallá alakulnak, melyen sem állat sem ember nem fog tudni áthatolni.

A lepényfa csemetéknek, melyek forgalmazási mérete alíg haladja meg,  a paradicsompalánták méretét, 0,50 lej/1 darab az ára, ami a 3000 darab esetében, mindössze 1500 lejbe került. 370-400 méter kerítés megépítéséhez, éppen megfelelő ár, ha arra gondolok, hogy a lególcsóbb kótaji (Magyarország) vadháló és betonoszlopos kerítés, a hozzám elküldött árajánlat alapján, munkadíjjal együtt 900 000 forintot emésztene fel. Ez barátok között is kb 2900 eurót jelent. Ezzel szemben az 1500 lej kerítésépítésre, hatékony befektetésnek bizonyult. Egyetlen hátránya, hogy az élő-védő zöldfal 3 év alatt nő fel 1,60 méter magasra. Addig gyakran öntözni kell és vigyázni rá.

A befektetés értéke egyrészt Hunor fiamtól származik, aki 3000 euróját bízta rám, amit vissza kellett volna adnom neki. Hisz kölcsön volt, a Attila fiam házépítési munkálataira kértem tőle annó 5000 eurót, melyet oda is adtam anyagvásárlásra, de Hunornak megegyezés szerint én kellett volna törlesszem. Ebből az összegből hagyta most nálam a 3000-et, amit nagyon szerettem volna vissza fizetni, de ismételten elhárított, felhasználásra, gyarapításra rám bízta.

Én pedig pillanatnyilag, jövedelmezőbb ötlet hiján, ezt a városszéli Dióliget elképzelést láttam a leghasznosabbnak. A 3000-et megtóldottam 1000 euróval (kölcsön kért lóvé feleségemtől, Olgitól) és 4000-ért megvásároltam ezt a földterületet, mely mellesleg Hunor fiamnak is nagyon kedvére való lett, miután meglátta..

Nagyon szereti ő is a csendet, a nyugalmat. Élvezi ahogy ifjú szerelmes hölgy módjára kívánatosan ajánlja magát a határ, ahogy békés, szelíd őzikék legelésznek a környéken. E messze látszó, és távolra mutató, nyitott parcellákon felfedezte ugyanis, a korlátlan felszabadultság érzését, az értékteremtő gondolkodás, a jövőbelátás, és a helyben történő  szabadon szárnyalás lehetőségét! Azt a csodálatos világot, melyet a Dózsa György utcában, a szorosan egymásra épített házak, a hétvégeken helyenként egybegyűlt barátok, hangoskodó viccbajnokok és manelisták, az udvarokra átnyúló fák, és a dülöngélő kerítések elraboltak eddig, minden jó szomszéd életéből, és természetesen tőle is.

Itt, ezen a mesébe illő parcellán, hívatlan betolakodóktól, gyümölcstolvajoktól tüske sövénnyel, hatékonyan védett békeszigeten, végre helyére kerülhetnek majd a dolgai(nk).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése