2024. január 3., szerda

Rügyfakasztó, szép esztendőt!

 RÜGYFAKASZTÓ, SZÉP ESZTENDŐT!

Huszonhárom Szilvesztere,
Kicsalt a Dióligetbe.
Nem tüntettem, okoskodtam,
Meghívását elfogadtam.
Beültem a téli kertbe,
Oly szép ott a létünk terve...
Átölelt a tavasz karja,
Omlott rám a nap sugara.
Kérdezgettem elmerengve:
Vajon ki önt, ennyi fényt le?
Vakond tornyán pókok jártak,
Apró lények szaladgáltak.
S most, amikor hideg kéne,
Meleg bújt a veteménybe.
Látom, nő a jégsaláta,
Körömvirág, nemes sóska,
Tíz centi a zöld fokhagyma!
Nézegetem, mégsem hiszem:
Nagyra nőtt a petrezselyem.
Új Esztendőt köszöntenem,
Nagyobb öröm nem kell nekem.
És bár így, az év végére,
Sokan estünk kétkedésbe,
S elfeledtük, kit nem kéne,
Kívánom, hogy minden barát,
Élje meg a kerti csodát !
Hozzon e nap új jövendőt,
Rügyfakasztó szép esztendőt!
Békésebbet, boldogabbat,
Szeretetben gazdagabbat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése